Englepute i lin

Denne puta har jeg sydd av beige linstoff. 
Jeg har blitt så glad i å bruke lin i det siste:)

Først strøk jeg det nydelige bildet
(som for øvrig min nydelige mann overrasket meg med)
på et hvitt stoff,
(det heter vel egentlig bilde med transfermotiv på fint,
fremgangsmåte for dette følger med bildet)
sydde rundt,
sydde deretter på blonden, 
og til slutt sydde jeg dette på den ene putesiden (som er 54*46cm).

Putens bakside består av to deler,
den ene litt lengre enn den andre.
På begge delene sydde jeg inn en del, 
slik at jeg fikk en tydelig kant.
(Her kan det være fint å sy på tre store knapper til pynt,
men det får komme senere...)
Disse to delene sydde jeg sammen før jeg 
sydde fram- og bakstykket sammen.

En enkel, men prydelig pute:)


-snekkerfruens søster-

1 kommentar:

  1. Nå he eg au kjøpt meg trans-papir og glede meg t å finna nåe lurt å bruga d på;)

    SvarSlett